Underviserportal

Grundskolen Fagportal for sundheds- og seksualundervisning
Log ind / Opret dig Gemte
Digital trivsel
Antal øvelser: 7
Målgruppe: 0., 1., 2., 3. klasse

Brug dette forløb til at undervise i Uge Sex 2024 om Skærmkrop.

Forløb
Digital trivsel
Antal øvelser: 9
Målgruppe: 4., 5., 6. klasse

Brug dette forløb til at undervise i Uge Sex 2024 om Skærmkrop.

Forløb
Digital trivsel
Antal øvelser: 8
Målgruppe: 7., 8., 9. klasse

Brug dette forløb til at undervise i Uge Sex 2024 om Skærmkrop.

Forløb
Sociale medier
Antal øvelser: 4
Målgruppe: 4., 5., 6., 7., 8., 9. klasse, Elever i komplicerede læringssituationer

Dette undervisningsmateriale er målrettet børn og unge i komplicerede læringssituationer.

Forløb
Sociale medier
Antal øvelser: 4
Målgruppe: 4., 5., 6., 7., 8., 9. klasse, Elever i komplicerede læringssituationer

Dette undervisningsmateriale er udviklet til børn og unge i komplicerede læringssituationer.

Forløb
Sex og prævention
Antal øvelser: 5
Målgruppe: 7., 8., 9. klasse, Elever i komplicerede læringssituationer

Dette undervisningsmateriale er udviklet til børn og unge med særlige behov.

Forløb
Krop
Antal øvelser: 15
Målgruppe: 0., 1., 2., 3. klasse

Dette forløb har til formål at styrke elevernes viden om kroppes funktioner, kroppes udvikling gennem livet og kroppes mangfoldighed.

Forløb
Krop og pubertet
Antal øvelser: 10
Målgruppe: 4., 5., 6. klasse

Dette forløb handler om samspillet mellem krop, kropsidealer og trivsel og om puberteten.

Forløb
Krop
Antal øvelser: 12
Målgruppe: 7., 8., 9. klasse

Dette forløb handler om kroppens anatomi, om kropsglæde samt normer og idealer for kroppen.

Forløb
Prævention
Antal øvelser: 8
Målgruppe: 7., 8., 9. klasse

Temaet handler om sex og forskellige præventionsformer og giver eleverne indblik i handlemuligheder, som kan fremme deres seksuelle sundhed og trivsel.

Forløb
Sex
Antal øvelser: 9
Målgruppe: 7., 8., 9. klasse

Dette forløb handler om sex, lyst og samtykke.

Forløb
Køn
Antal øvelser: 7
Målgruppe: 10. klasse

Dette forløb sætter fokus på normer om køn, og hvilken betydning de har for unges trivsel, samt hvordan de kan ændre sig over tid.

Forløb